Scouting Jan Hilgers

Scouts (11-15 jaar)

Welkom bij de Scouts van het Imladrisvendel, voor jongens en meisjes van 11 tot 15 jaar. Sinds 1991 zijn wij de leukste scoutsspeltak van Nederland.

Onze scouts

Tijdens onze opkomsten doen wij verschillende uitdagende dingen waarbij we uitgaan van de spelvisie van Scouting Nederland. Er is daarom elke zaterdag weer iets anders om te doen. Je kunt daarbij denken aan sport en spel, vuur maken, je eigen pizza of popcorn maken in een houtoven, een stop motion film maken, klimmen of zwemmen, maar ook samen werken aan iets creatiefs of een leuke drama opkomst zoals de lama’s. Je leest het al, we doen van alles!

Wat doet een scout?

Scout zijn betekent samenwerken, leren van en met elkaar maar elkaar ook respecteren. Naarmate de Scouts ouder worden proberen we ook te werken aan hun zelfstandigheid, dit doen we door inzet te belonen met een insigne. Dit doen de Scouts in groepjes, wij noemen dit ploegen. Bij de Scouts hebben we de Haviken, Panters, Dassen en Tijgers. Door de insignes kunnen de Scouts aantonen dat ze een uitdaging beheersen.

De oudere Scouts worden vaak ploegleider of assistent ploegleider en sturen hun ploegje aan, op deze manier kunnen ze leren om leiding te geven. Op kamp gaan is iets wat iedereen bij Scouting super leuk vindt om te doen. Wij hebben 3 weekendkampen verspreid over het jaar en een zomerkamp als afsluiting van het seizoen. Het zomerkamp is altijd de eerste week van de (basis)schoolvakantie en een keer in de 4 jaar gaan we naar het buitenland op kamp. De Scouts kijken hier erg naar uit, net als hun leiding natuurlijk. Samen maken we er altijd een feest van met een leuk thema en een gave locatie.

Leidingteam

Alexander

Els

Iris

Koen

Kristian

Marco

Wesley

Inschrijven

Alle informatie over inschrijven (contributie, voorwaarden, hoe gaat dat dan precies, etc.) vindt je op onze speciale inschrijfpagina!